16 marca 2014

Mocno wysuszona skóra - pomocy!

Cześć.
Piszę do Was z ogromną prośbą o pomoc!
Moja skóra na twarzy w ostatnim czasie robi mi jednego wielkiego psikusa.
Zawsze uważałam ją za normalną, lekko wrażliwą. Na chwilę obecną jest niby normalna z dużym naciskiem w kierunku suchej, ale tylko miejscami! Okolice ust są suche do tego doszły pękające kąciki ust ( tak, wiem tu akurat problem w tkwi w niedoborze witaminy B), przy płatkach nosa i pod nosem jest od groma suchych skórek no i miejsce, z którym nigdy nie miałam takiego problemu to wysuszona górna powieka ( od strony nosa) ! Do tego gdy buzia jest czysta bez żadnych kremów okropnie piecze...
Powiedzcie mi czy słynny Revlon Colorstay do skóry suchej i normalnej może mieć z tymi wysuszeniami coś wspólnego? W pewnym sensie winię go ponieważ, problem ten zaczął się zaraz po tym jak zaczęłam go codziennie stosować. 

Na chwilę obecną jeśli chodzi o twarz to zaopatrzyłam się w Nivea Aqua Effect nawilżający krem regenerujący do cery suchej i wrażliwej na noc.  " (...) wzbogacony w naturalny olejek migdałowy i Hydra IQ. Wspomaga proces regeneracji skóry nocą dzięki kojącej formule z prowitaminą B5, zaś pielęgnująca formuła z olejkiem migdałowym sprawia, że Twoja skóra nad ranem jest wypoczęta. " Chwyciłam go nie wiedząc czy warto, ale moje zapotrzebowanie na już było tak silne, że wydawało mi się, że najzwyklejszy krem złagodzi pieczenie.
Tak wiem jest to krem na noc i nie powinno się go stosować na dzień. Trudno. Ten jeden raz.
 Nałożyłam go ok godziny 13, i po 4 godzinach buzia jest ciągle tak niesamowicie ukojona i nawilżona. Nie wiem czy będzie to długotrwały efekt nawilżenia czy tylko do momentu, gdy będzie na twarzy, ale na chwilę obecną jest dobrze.
Dodatkowo maść z witaminą a, którą kupiłam do punktowego używania właśnie na powysuszane miejsca na twarzy i przy okazji skórki wokół paznokci. Wiem, że potrafi działać cuda.
No i witamina B, wiadomo.
Jeśli jeszcze polecacie krem / maść / inne sposoby, które pomogłyby mi przy zwalczeniu wysuszonych miejsc na twarzy to piszcie w komentarzach. Za każdą radę będę bardzo wdzięczna! 
Aha!
I jeszcze jedno.
Tonik, koniecznie polećcie mi dobry tonik nawilżający!

23 komentarze:

  1. oj uwielbiam kremy nivea... i te na noc i te na dzien... mam oba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bardzo dawno temu używałam jakiegoś z nivei, ale pamiętam jakoś mnie mega nie zauroczył :)

      Usuń
  2. Revlon może być winowajcą, bo ma alkohol denat wysoko w składzie :) kiedyś miałam podobny problem i okazało się, że to przez żel do twarzy, ale było to kilka lat temu. Od tamtej pory nie używam żeli z SLS/SLES :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki śliczne. :) Zrobię sobie w takim razie od Revlona przerwę i wrócę za jakiś czas. Zobaczę czy problem się powtórzy.

      Usuń
  3. Często miewam problem wysuszonej skóry. Zwłaszcza w okolicy oczu. Tak zwane 'liszaje' itd. Zazwyczaj zwykły krem Nivea lub Dove pomaga ale czasem też na noc nakładam trochę białej wazeliny. Próbowałaś? Może akurat pomoże. W ciężkich stanach, wręcz gdy skóra pęka polecam zapytać w aptece o maść Borną może pomóc. Ale ją tylko delikatnie i tylko na konkretne miejsca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z wazeliną nie próbowałam. Ba! Nawet nie posiadam jej w swojej kosmetyczce, wstyd! Co do pękania skóry to walczę na razie wspomnianymi tabletkami z witamina B i maścią z witaminą A. Jeśli to nie pomoże to spróbuję maści o której piszesz. DZIĘKUJĘ. :)

      Usuń
    2. Nie ma za co ! Mam nadzieję, że choć trochę pomogłam

      Usuń
  4. Spróbuj babydream na noc do buzi.
    Ja też ma suchą i wrażliwą, na noc stosuję tłusty krem babydream http://wizaz.pl/kosmetyki/produkt.php?produkt=28859 bo ma olejek z awokado i rumianek, który łagodzi. Nic lepiej mnie nie koi. A rano nie mam żadnych skórek, a miałam mnóstwo! Na policzkach, w okolicach nosa i czole.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy najbliższej wizycie w Rossmannie na pewno się w niego zaopatrzę :) A powiedz mi - używasz go na całą buzię czy tylko punktowo na wysuszone miejsca?

      Usuń
  5. Ja Ci niestety nie pomogę, sama mam teraz taki problem ! ;< Czytam komentarze pod Twoim postem, może znajdę coś dla siebie !:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Korzystaj, korzystaj! :)
      Ja już wiem, by przy najbliższym wyjściu z domu zaopatrzyć się w krem babydream i wazelinę! :)

      Usuń
    2. zapisalam sobie na liste i odwiedze rossmanna jeszcze dzis, bo moja skora wrecz placze ;< wiatr i deszcz ja wyniszczaja :(

      Usuń
    3. Ja nigdy wcześniej nie miałam takich problemów i nie wiem o co chodzi, bo skóra zaczęła szaleć jeszcze jak była wiosenna pogoda, wiec zimna i wiatru winić nie mogę :D

      Usuń
    4. ale gwałtowne zmiany temperatury już tak !:D

      Usuń
  6. hmm nigdy nie miałam aż tak przesuszonej skóry więc nie wiem co Ci poradzić :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobrze! Niech się Twoja skóra jak najlepiej ma! :)

      Usuń
  7. Przede wszystkim, zmiany typu skóry, po okresie dojrzewania oczywiście, mogą być przyczyną: zmiany diety, zmiany warunków życia (np. duży stres), zmiany otoczenia (inna wilgotność powietrza, większe zanieczyszczenie), ale także znacznie poważniejsze sprawy jak choroba czy zmiany hormonalne.
    Kosmetyki oczywiście też się mogą do tego przyczynić, także odstaw Revlona. Polecam Ci mocno nawilżające kremy i maści (np. Alamtan dermoline, Emolium), z mocznikiem, witaminą A i E, naturalne kremy np. Sylveco. Dobrze sprawdza się maść z witaminą A. Możesz wypróbować słynne rybki Dermogal, polecam też delikatne peelingi, najlepiej kawitację lub enzymatyczne.
    No i picie większych ilości wody, mniej kawy i herbaty.
    Jeśli doraźne środki nie pomogą polecam wizytę u lekarza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Baaaardzo dziękuję za obszerną i wymagającą odpowiedź! :) Zmiana diety i stres to fakt, zgodzę się, bo w ostatnim czasie obie te "przyczyny" u mnie zagościły.
      Gdzieś mam żel do mycia twarzy z sylveco - wrócę do niego! Maść z witaminą a stosuję od wczoraj punktowo i nieźle się spisuje, powieka ma się coraz lepiej.
      Wodę dużo piję od kilku tygodni.
      A słynne rybki już mnie kusiły kiedyś, później o nich zapomniałam, więc wychodzi na to, że tak czy siak będę musiała je spróbować.

      Usuń
    2. Nie ma za co :) Chętnie pomagam jak tylko mogę.

      Usuń
  8. Hej! od zawsze mam suchą skórę a dodatkowo bardzo wrażliwą, dopiero odpowiednia pielęgnacja doprowadziła do polepszenia stanu ale byla to dluga walka.. mam kilka sprawdzonych specyfików, których używam aktualnie może komuś się coś przyda. Do oczyszczania twarzy z makijażu - najpierw śmietanka Lirene do cery wrażliwej, potem mycie pianką Decubal (dobra tez jest pianka Pharmaceris z serii A czyli dla alergików), następnie tonizowanie wodą różaną Dabur a następnie krem na noc - albo jest to maść z wit. A Hasco albo Pharmaceris Emoliacti emolientowy krem odżywczy na noc, co 3-4 dzień Epiderm, robie sobie też serum z półproduktów - olej z róży+kwas hialuronowy+aloes+NMF. Pielęgnacja z rana wygląda mniej więcej tak - mycie twarzy nawilżającym fizjologicznym żelem Pharmaceris A, tonizowanie wodą różaną Dabur, krem na dzień - w zależności od pogody - na chłodniejsze dni Alantandemoline krem ochronny półtłusty z wit. A+E, na cieplejsze dni - Numis Med Urea krem na dzień lub Aloe Vera Melaleuca, na gorące dni Alantandermoline krem lekki. Cera poprawiła się bardzo, rzadko jest przesuszona. Większość z tych kosmetyków jest na KWC można sobie poczytać opinie. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń