Czym wyczyścić biżuterię?

Są rzeczy bez których z domu nie wyjdę: 
tradycyjne jak telefon czy portfel oraz takie bez których czuję się ... naga czyli kolczyki i pierścionek! O ile pierścionek od 4 lat noszę codziennie i ściągam go sporadycznie na chwilę, tak kolczyki ściągam codziennie przed snem, a na drugi dzień  przy szybkim zbieraniu się zdarza mi się o nich zapomnieć dlatego nierzadko noszę zapasową parę w torebce! Do rzeczy.
Mój pierścionek jest srebrny, na środku ma jedną duża cyrkonię i po dwóch bokach po 3 malutkie. Między tymi maleństwami wkradają się szarości z życia codziennego, których wiadomo nie doczyścimy czystą wodą. Pastami do zębów czy sodą eksperymentować nie chciałam, tak więc w poszukiwaniu cacka na lewą rękę szukałam u jubilerów płynu do oczyszczania biżuterii. 
W jednym jubilerze nie było, w drugim zapomniałam się zapytać, w trzecim świadczyli jedynie oni usługi czyszczenia biżuterii w cenie 10zł/sztuka. Wchodząc do czwartego byłam już w sumie zrezygnowana, i nie liczyłam na to, że znajdę tam płyn. A tymczasem wyszłam od niego z pierścionkiem i płynem!
Płyn zakupiłam w cenie 10 zł! Czyli tyle ile miałam zapłacić za jednorazowe wyczyszczenie pierścionka! Mam go już drugi miesiąc. Czyści idealnie zarówno srebro (95% zakamarków z mojego cudeńka zostało wyczyszczone!) jak i złoto. Biżuteria po wyczyszczeniu dostała drugie życie. Znów się pięknie błyszczy, cyrkonia jeszcze mocniej iskrzy do słońca. Ogólnie jestem bardzo zadowolona, bo za grosze zakupiłam naprawdę rewelacyjny i przydatny produkt.
Sposób użycia płynu: Biżuterię zanurzamy w płynie na  4-8 minut (starajmy się nie przekraczać tego czasu - lepiej czynność powtórzyć), a następnie płuczemy pod bieżąca wodą i osuszamy delikatnie miękką ściereczką/ręcznikiem. W razie konieczności czynność można powtórzyć. Nie wolno stosować go do biżuterii sztucznie oksydowanej.
Płyn ma delikatny i przyjemny zapach, jest wielorazowego użytku - to od nas zależy kiedy go wymienimy. Ja polecam przed czyszczeniem biżuterii najpierw opłukać ją czystą wodą (szczególnie tą, którą rzadziej używacie) i wysuszyć , dopiero po chwili wrzucić do płynu. Dzięki temu unikniecie gromadzenia się minimalnych śmietków na dnie płynu.
Pojemność to 70 ml płynu, dobrze zabezpieczonego pokrywką oraz dodatkowo zakrętką. 
Ja płyn kupiłam w Fugarcie i z tego co wiem jak na razie swoje sklepy firmowe mają na Podkarpaciu, natomiast płyn jest firmy P.A.T., więc przypuszczam, że jest do kupienia u innych jubilerów / online.


A Wy czym czyścicie biżuterię?
Pozdrawiam cieplutko,

Komentarze

  1. Ja odkąd pamiętam zawsze używałam płynu do czyszczenia srebra za ok 6 zł i jestem zadowolona z niego ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja czyszczę biżuterię pastą do zębów i szczoteczką ;) Ale czasem właśnie nie mogę doczyścić tych zakamareczków. Płyn pewnie by tam dotarł :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakiś dobry thriller najlepiej :)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już biegnę z polecaniem! :* :D

      Usuń
    2. Tak, wszystkie oglądałam oprócz Milczenia owiec, bo zawsze myślałam, że to horror ;>:D

      Usuń
    3. Miałam na kinomaniaku, ale zlikwidowali całą strone!:(

      Usuń
    4. Teraz mam banie na punkcie lat 50' i 60' <3 :DDD "Pół żartem, pół serio" !:D

      Usuń
  4. Ja korzystam z innego sposobu, który nigdy mnie nie zawodzi i praktycznie nic nie kosztuje:) Przy czym muszę podkreślić, że nie wymaga też ode mnie żadnego czyszczenia:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z pewnością w przyszłości wypróbuję na moich cudeńkach ! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Będe musiała się zaopatrzyć. Bo żadne domowe sposoby nie chcą doczyścić mojej biżuterii :(

    OdpowiedzUsuń
  7. potwierdzam wpis płyn super, ja kupiłam za 8,5
    http://szlachetne-precjoza.pl/686-p%C5%82yn-do-czyszczenia-srebra-z%C5%82ota-bi%C5%BCuterii-lustrzany-blask-.html
    w sklepie on-line z biżuterią

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty